niedziela, 9 stycznia 2011

rekonq - strona startowa

Jakiś czas temu, w rozmowie z Rohan Garg (shadeslayer) zostałem zapytany czy nie stworzyłbym mockupu strony startowej dla przeglądarki rekonq. Bez dłuższego zastanawiania zgodziłem się. Początkowo w ogóle mi to nie szło, jakiś zupełny brak natchnienia. Dzisiaj, chwilę przed rozpoczęciem spotkania programistów na IRCu doznałem wizji, którą wykorzystałem w większej części. Za chwilę mój występ, ale póki to, chciałbym Wam pokazać moje nowe dzieło. Jest na pewno proste i eleganckie, choć nie ukrywam, że kilka elementów przejdzie jeszcze zmiany kosmetyczne. Całość prezentuje się tak:



Omówienie



Zegary, które widnieją w jeszcze niezaładowanych podglądach stron mają kręcić wskazówkami. Podczas gdy kursor myszki znajduje się nad wybranym podglądem pojawia się niebieska poświata oraz dwa przyciski w ciemnoszarej chmurce. Pierwszy z nich służy za ustawienie wybranej strony jako domowej, drugi natomiast za usunięcie jej z "Ulubionych".

Dwie ikony u góry służą - kolejno od lewej - do otwarcia wszystkich stron z Ulubionych w zakładkach oraz do dodania nowej strony do Ulubionych. Efekt działania pierwszego przycisku łatwo sobie wyobrazić, drugi natomiast prezentowałby się tak:


Mała, elegancka chmurka z wpisanym już protokołem. Użytkownik dopisuje sobie adres witryny po czym klika w przycisk zatwierdzający dodanie. Pojawia się nowy podgląd z zegarem i pobiera miniaturkę witryny. Animacje pojawiania się elementów takie jak wyłanianie, czy rozwijanie w przypadku chmurek są obowiązkowe. Z agendy wynika, że deweloperzy planują dodać również możliwość tworzenia motywów. Pomysł, w zależności od gustu ciekawy, bądź rzecz, którą można spokojnie pominąć. Jednak gdyby taka możliwość była, można w łatwy sposób przerobić domyślny motyw, który byłby grafikami SVG. Znająć JavaScript można dodać animacje.

To tyle, opinie mile widziane. :)

6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

czy teraz się wszystko musi świecić?? pierdzielona moda...

Anonimowy pisze...

i co się stało z przyciskiem menu ?

Tomasz Dudzik pisze...

Przycisk jest, tylko zrzut był ucięty :D

Anonimowy pisze...

Jak nigdy nie przepadałem za twoimi pracami, to muszę przyznać, że to ci się udało. Tylko na dole coś za dużo wolnej przestrzeni? Może coś takiego:
http://img830.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img830/2598/addonl.jpg&via=mupload

Oczywiście robiłem to na szybko w paintcie, w rzeczywitości powinno to wyglądać lepiej. Tak samo szybko wymyślone i chyba nie jest to najlepszy pomysł, jednak jakoś tą pustą przestrzeń trzeba według mnie zapełnić.
Przy okazji obniżyłem troszkę te miniaturki, za wysoko są.

Anonimowy pisze...

Poprawny url: http://img830.imageshack.us/img830/2598/addonl.jpg

Tomasz Dudzik pisze...

Ta pusta przestrzeń, to po prostu miejsce gdzie pojawi się drugi rząd zakładek. :P Nie będzie tak pusta zawsze. Po prostu nie zrobiłem tego w mockupie.

© 2010 Tomasz Dudzik