czwartek, 14 sierpnia 2008

Szybkie wyszukiwanie w KDE4!

Jest taka funkcja znana z systemu Mac OS X, której brakuje mi w KDE4. Mianowicie spotlight. Byłoby cudownie mieć taką funkcję w Naszym KDE4. Ponieważ programistą nie jestem, więc nie potrafie napisać takiego programu. Jedyne co mogę, to mockup, który dzisiaj popełniłem. Więc... oto i on:

Tak wyglądałoby okno wyszukiwania w Dolphinie:




...a to okno wyszukiwania podczas pracy:




Planuje jeszcze zrobić mockup odpowiednika 'szybkiego wyszukiwania' dla Plasmy, który 'siedziałby' sobie w systrayu. Miejmy nadzieję, ze Developerzy uwzględnią ten pomysł.

Apdejt:

Mockup dla Plasmy skończony:





Apdejt: Zmieniłem pozycję pola wyszukiwania i nieco mockup dla Plasmy.

5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

A kerry? swietna wyszukiwarka moim zdaniem. Uzywam jej w swoim systemie i nie narzekam...

Tomasz Dudzik pisze...

Nigdy nie słyszałem o tym. Wczoraj pogooglowałem i już wiem co to. Ale czy to jest na qt4 i czy można używać tego wewnątrz aplikacji i co z Plasmą? ;]

Anonimowy pisze...

kerry niestety nie wyszło jeszcze na Qt4. Z tego co wiem trwają pracę nad tym i wtedy chyba będzie można użyć tego wewnątrz aplikaci.

Anonimowy pisze...

Bardzo fajne "mocki" :P
Rzeczywiście odpowiednik spootlighta by się przydał.

Kerry Beagle to nie to - działa na prawie takiej samej zasadzie jak ta wyszukiwarka z win xp :/

Anonimowy pisze...

Myślę, że w przypadku Dolphina do wyszukiwania można użyć z widoku kategorii. Jeżeli użytkownik miałby wyłączony widok kategorii, to automatycznie pojawiają się dwie: zawartość folderu i znalezione. Jeżeli użytkownik miałby włączony widok kategorii, to na samej górze dodajemy tylko nową: wyszukiwanie. Ten górny pasek menu mógłby służyć, jako pasek filtra dla wyników(muzyka, filmy, foldery, itd. ), dodatkowo prezentując(w formie podmenu) wyniki dla poszczególnych kategorii.
Innym fajnym pomysłem jest dodanie nowgo panelu wyszukiwania. Wtedy po wynikach wyszukiwania moglibyśmy nawigować podobnie, jak po zwykłcyh folderach lub podobnie.

© 2010 Tomasz Dudzik